8. huhtikuuta 2016

Sydämmellinen kevättakki

Tämän takin ompeleminen on ollut jo kauan suunnitelmissa, mutta en ole kerinnyt sitä ompelemaan. Kankaat ovat odottaneet kaapissa pestyinä ja kaavat valmiiksi piirrettyinä. Pelkäsin jo etten tälle keväälle sitä ennätäkkään tekmään, mutta löytyipä sitä aikaa viimein. Ei tosin kivalla tavalla, sillä jouduin sairaslomalle. Selkä on kipeä ja uudet lääkkeet aiheuttavat pahoinvointia, toivottavasti on vain alun sopeutumista ja menisi molemmat vaivat ohi pian. Tässä kotona ollessani olen sitten koittanut jotain pikkuisen puuhastella. Välillä on pitänyt oikein pistää maata ja välillä olen käynyt kävelyllä. Muuten olen sitten koittanut tehdä kaikenlaista pientä, sillä liike on hyväksi.


Tämä lasten kevät/ kesätakki on froteeta, siinä on trikoo vuori ja kaulukset on resorista. 
Kaava on Burda 10/2015 lehdestä, mutta olen muokannut sitä aika paljon. Takin koko on 92cm, mutta jotenkin se minusta näyttää aika suurelle (toki liian suuri henkari saattaa myös hämätä), mutta sittenpä sen näkee, kun käyttäjälle annan sovitettavaksi. Toivottavasti tästä tuli mieluinen, tällaiset retrokuosit, kun usein jakavat mielipiteitä.


Ostin kuulkaa oikein nepparipihdit. Vähän meinasi nuukuus iskeä, kun maksoivat liki 25€, mutta nyt kun olen niitä kokeillut, niin kyllä kannatti. Ei ole neppareiden laitto sitten kouluaikojen ollutkaan mukavaa hommaa (koulussa oli kone, jolla nepit sai laitettua). On saanut vasaran kanssa paukutella, mutta nyt sai vai pikkuisen pihdeillä puristaa ja valmista oli. Aivan huippu kapineet!


Takista tuli mielestäni oikein ihana. Jotenkin itse olen niin ihastunut tällaiseen syvänkeltaiseen väriin tällä hetkellä ja itselle olen aika huono värejä ostamaan, niin on hyvä, että voi värikkäitä vaatteita sitten tehdä muille. Valkoinen sitten tuo kivaa raikkautta keltaisen rinnalle ja sydämmethän nyt ovat aina ihania.


6 kommenttia:

  1. Hurjan kaunis takki!! Jo olisi ihme, jos ei saaja ihastuisi ❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä saaja tuntui takista tykkäävän ja kuten alta näkyy ainakin äiti tykkäsi. Se on mukava tunne, kun omien kätten tuotoksia antaa eteenpäin ja näkee, että niistä pidetään.

      Poista
  2. Ainakin saajan äiti on ihastunut takkiin.
    Kiitos vielä kerran. :)

    -Riia

    VastaaPoista